expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

Isnin, 9 Mei 2016

Cara menguasai English dengan pantas




😊Saya ingin kongsikan maklumat yang saya perolehi daripada sumber lain untuk menguasai bahasa inggeris dengan mudah dan pantas 🐯


🐶1. Ambil nafas dalam-dalam dan BERCAKAP!

▶Lebih banyak anda berfikir tentang bercakap, lebih saraf anda akan mendapat. Hanya cuba bercakap lebih. Lain kali anda pergi ke kelas bahasa Inggeris atau berbahasa Inggeris, mengira berapa kali anda bercakap dalam lima atau sepuluh minit. Selepas itu, cuba untuk bercakap lagi. Jika anda bercakap satu masa hari ini, kelas bahasa Inggeris seterusnya, cuba untuk bercakap dua atau tiga kali. Lebih banyak anda bercakap lebih banyak anda akan belajar bagaimana untuk berkomunikasi dengan betul.

🐺2.Jangan meminta maaf kerana tidak mengetahui segala-galanya atau "Tidak berbahasa Inggeris!"

▶Anda belajar bahasa Inggeris ... Anda cuba, bukan? Itulah apa yang penting. Anda tidak berkata "Saya tidak tahu bagaimana untuk memasak itu." Dan berhenti memasak sesuatu yang baru atau "Saya tidak sekarang bagaimana untuk menggunakan komputer." Dan berhenti menggunakan aplikasi komputer dan program. Anda hanya terus melakukan yang terbaik dan anda mengetahui lebih lanjut dan lebih sebagai masa menyala. Sila jangan berkata 'saya tidak bercakap bahasa Inggeris. Sebaliknya anda boleh mengatakan:

🔑• "Saya sedang belajar bahasa Inggeris. Bolehkah anda bercakap sedikit perlahan? "

🔑• "Saya minta maaf, saya tidak faham."

🔑• "Bolehkah anda mengulangi bahawa?"

🔑• "Jadi, anda mengatakan bahawa .... [Menyusun semula apa yang anda dengar] ".

🔑• "Apakah maksudnya?"

🐱3. Stop menterjemahkan perkataan segala-galanya untuk perkataan untuk bahasa anda.

▶Menterjemahkan segala-galanya untuk bahasa ibunda anda adalah NO besar NO apabila belajar bahasa Inggeris! Jika anda melakukannya, STOP sekarang! Menterjemahkan segala-galanya adalah perlahan kemajuan anda. Jika anda mendengar sesuatu dalam bahasa Inggeris dan serta-merta cuba untuk menterjemahkannya ke bahasa ibunda anda; anda tidak akan dapat memberi tumpuan kepada pembelajaran bahasa Inggeris, tetapi sebaliknya menterjemahkan. Apabila anda mendengar orang yang bercakap dalam Bahasa Inggeris:

🐟• Dengar kata-kata anda JANGAN memahami

🐟• Gunakan petunjuk kontekstual ... jadi, jika anda mendengar, "Terdapat badak besar." Jika anda tidak tahu apa yang bermakna 'badak' tetapi anda melihat haiwan besar dalam gambar, atau seseorang yang menghala ke arah sesuatu. Gunakan mereka petunjuk untuk mencari tahu apa yang dimaksudkan.

🐭4. Melatih telinga anda untuk memahami.
Anda perlu memberi tumpuan dan mendengar. Melatih anda telinga untuk mendengar kata-kata mereka (ANDA) tahu dalam bahasa Inggeris. Dengar untuk corak. Jangan memberi tumpuan kepada tatabahasa atau perkataan tunggal. Memberi tumpuan kepada frasa. Dengar kepada filem Inggeris, muzik, dan TV. Dengar kepada cara perkara-perkara yang diungkap atau diperintahkan. Jika anda melatih telinga anda, anda secara automatik akan mula memahami lebih apabila orang berbahasa Inggeris. Latihan telinga anda untuk mendengar ke Bahasa Inggeris, akan membantu memberi tumpuan kepada gambaran yang lebih besar; memahami bahasa Inggeris. Anda tidak boleh menjadi lancar jika anda memberi tumpuan kepada kata-kata, satu demi satu. Ia akan membawa anda selama-lamanya untuk belajar bahasa Inggeris.

🐹5. Jangan takut untuk membuat kesilapan.
Ketakutan boleh menghalang anda daripada belajar bahasa Inggeris.
• Adakah anda pergi ke kelas bahasa Inggeris dan berfikir bahawa semua orang akan membuat keseronokan anda atau ketawa pada anda jika anda cuba untuk bertutur dalam Bahasa Inggeris?

💓• Jangan tahu semua peraturan tatabahasa tetapi berjuang untuk berbual dalam bahasa Inggeris?

💓 Adakah anda mengelakkan bercakap dengan penutur asli Bahasa Inggeris dan orang-orang lain yang bertutur dalam Bahasa Inggeris lebih baik daripada kamu?
Berhenti menjadi begitu takut untuk bercakap Bahasa Inggeris! Anda perlu untuk melepaskan dan berehat. Anda perlu berhenti memikirkan 'Bagaimana jika ini ...?'. Sebaliknya fokus kepada dan tindakan anda. Tiada siapa yang sempurna. Semua orang membuat kesilapan. Lebih banyak anda melakukan sesuatu yang lebih baik anda mendapatkan ia. Untuk menjadi seorang penceramah Bahasa Inggeris yang lebih baik dan lebih faham bahasa Inggeris anda perlu berhenti menjadi takut membuat kesilapan.

🐰6. Simpan Cuba. Jangan Beri Up.
atlet profesional mengamalkan banyak. Mereka tidak dilahirkan atlet profesional. Satu tan kerja keras dan waktu masuk ke dalam yang begitu baik pada apa yang mereka lakukan. Mereka tidak boleh menjadi bola sepak profesional atau pemain besbol tanpa cuba. Jika seorang atlet profesional berhenti mengamalkan hari ini, kemahiran mereka akan menjadi lebih buruk. Mereka akan mula membuat kesilapan. Lebih banyak anda berlatih berbahasa Inggeris, membaca Bahasa Inggeris, mendengar Bahasa Inggeris, dan menulis dalam bahasa Inggeris yang lebih baik anda akan mendapat. Anda tidak akan dapat berbahasa Inggeris dengan lancar esok atau bulan depan. Dari masa ke masa jika anda dimasukkan ke dalam usaha, anda akan lebih selesa dan tahu lebih banyak bahasa Inggeris.

🐙Diharap dapat membantu anda dalam menguasai bahasa inggeris😉

Tiada ulasan:

Catat Ulasan