expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

Selasa, 25 Februari 2020

USAH BERSEDIH WAHAI HATI (Just_say_Alhamdulillah)


USAH BERSEDIH WAHAI HATI :

Andai dirimu difitnah dan dicaci oleh pihak lain walaupun dirimu berada dipihak kebenaran maka ingatilah peristiwa Nabi Isa , Siti Maryam dan Siti Aisyah yang dikatakan oleh kaum mereka.

Andai dirimu ditentang hebat oleh pihak atau ahli kekeluargaanmu maka ingatilah peristiwa Nabi Ibrahim , Nabi Ya'kob dan Nabi Yusuf dari kecil yang ditentang hebat oleh keluarga mereka.

Andai dirimu buntu didalam permasalahan yang tiada jalan keluarnya maka ingatilah peristiwa Nabi Yunus yang terperangkap didalam kegelapan perut ikan paus.

Andai dirimu dilanda penyakit yang sering tanpa henti maka ingatilah peristiwa Nabi Ayub yang menderita penyakit kulit selama bertahun tahun yang hampir kehilangan keluarganya.

Andai dirimu dikurniakan isteri yang derhaka dan tidak taat akan perintahmu maka ingatilah peristiwa Nabi Nuhdan Nabi Luth yang ditentang hebat oleh isteri mereka.

Andai dirimu dikurniakan suami yang derhaka dan tidak taat akan perintah Allah SWT maka ingatilah peristiwa wanita agung Siti Asiah yang dinikahi dengan Fir'aun yang zalim.

Andai dirimu terpisah dari kecil hingga membesar tanpa kasih kedua ibu bapamu maka ingatilah peristiwa Nabi Ismail dan Nabi Yusuf yang terpisah dari keluarga mereka.

Andai dirimu terpisah dari suami , isteri dan pihak keluargamu dari kecil dan membesar tanpa kasih sayang dari mereka maka ingatilah peristiwa Nabi Musa , Siti Hajar dan Siti Hawa yang terpisah dari keluarga mereka.

Andai dirimu dikatakan seorang anak yatim piatu dan menjatuhkanmu dari pihak lain maka ingatilah peristiwa Nabi Muhammad SAW yang lahir tanpa kedua ibu bapanya.

Andai dirimu dikata oleh pihak lain seorang gay , lesbian atau penzina yang menjatuhkan maruahmu maka ingatilah peristiwa Nabi Luth yang ditentang hebat oleh Kaum Sadum.

Andai dirimu dikurniakan sahabat atau kawan yang mendustakan dibelakangmu maka ingatilah peristiwa Nabi Hud yang dipalau oleh Kaum 'Ad yang zalim.

Andai dirimu dikurniakan anak yang sering bergaduh sehingga ingin membunuh maka ingatilah peristiwa pergaduhan Habil dan Qabil anak kesayangan Nabi Adam.

Andai dirimu keseorangan diri yang tidak ada peneman yang sedia membantumu maka ingatilah peristiwa Nabi Adam yang diturunkan dari syurga dan menjadi khalifah pertama dimuka bumi.

Andai dirimu dikurniakan kedua ibu bapa yang zalim terhadapmu maka ingatilah peristiwa Nabi Ibrahim yang diusir dan dibenci oleh bapa kandungnya.

Usah Bersedih Maka Ingatilah Peristiwa Nabi Allah SWT Apabila Ujian Melandamu..

#Just_say_Alhamdulillah

Tiada ulasan:

Catat Ulasan