expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

Khamis, 30 Mac 2017

Terkedu Aku ♡


● ● ●

Sahabat2 yang dirahmati Allah 💘

Marilah sama2 kita fikir sejenak .

 Apakah niat kita sebenarnya ?🤔

 Adakah niat kita selama ini kerana Allah s.w.t atau kerana siapa ?
Tajdid (perbaharui) semula niat kita , yang mana tersalah niat sebelum ni sbgai contoh

 " eh nak update gambar selfie kenyit mata sikit lah biar aku boleh dapat dm dari mana2 jejaka tampan😍 "

 "emmm, nak pakai pakaian sunnah ni lah , nanti boleh orang komen banyak2 puji aku cantik👸🏼 "

" haaaa,aku dapat kereta baru 🚗,gelang baru ,baik aku postkan dekat ig, biar semua org tau aku org kaya😈 "

"aku nak join US ni sebab aku nak famous lah !"
haaaaa yang last sekali ni selalu terjadi bila seseorg tu dy salah tafsir , dy join US bukan kerana mahukan benda baru (ilmu) ,dy nakkan diri dy disanjung ! di puji depan org lain ! . yang masih ada dalam ni .. kita kena ingat , walau sahabat2 kita xtahu ape niat sebenar kita. tapi Allah mengetahui segalanya. sebab tu ada yg xboleh nak follow kita , sebab dy letakkan Allah no 2.. 😔😔



Nauzubillah😔 .. moga Allah hindarkan kita semua dari sifat sedemikian .

• • •

Moga dengan masuknya tahun baru masihi kita ,. kita boleh betulkan niat masing2 . sebab kalau tersalah niat , boleh kita tersalah langkah kat SANA nanti .

Dari Abu Bakrah (Nufa'i) bin al Harits ats Tsaqafy berkata: Rasulullah saw bersabda,
"Apabila dua orang Muslim berhadapan dengan pedang masing-masing maka pembunuh dan terbunuh keduanya sama-sama masuk neraka.
Abu Bakrah bertanya, "Ya Rasulullah, yang membunuh jelas masuk neraka tetapi mengapa yang terbunuh juga demikian?
Rasulullah saw menjawab, "Karena ia juga memiliki niat sungguh-sungguh akan membunuh lawannya."

(Bukhari - Muslim)

Akhir kalam dari adah , mohon halalkan apa yang terlebih dan terkurang dri adah .  Yang boleh ambil ,ambillah . Yang buruk , buat sempadan .

Terima Kasih sudi luangkan masa dengarkan perkongsian dari adah . Baru nak belajar berani sampaikan perkongsian . Wallahualam 🎀

Tiada ulasan:

Catat Ulasan